Tuesday, October 5, 2010



Akademi Dianty Photo”ditubuhkan pada tahun “2008″, Pusat ini aktif mengajar terutama dalam bidang Fotografi dan Adobe Photoshop. Pusat Bertauliah Akademi Dianty Photo diiktiraf dibawah”Jabatan Pembangunan Kemahiran Kementerian Sumber Manusia” pada Mei, 2012. Merupakan Pusat Bertauliah swasta pertama dalam  bidang Fotografi dibawah  Jabatan  Pembangunan  Kemahiran,

Akademi Dianty Photo telahpun  melahirkan  438 orang peserta yang dilatih oleh  pihak Akademi.  Antara mereka telahpun mempunyai kerjaya sendiri, berniaga   dalam bidang Fotografi, membuka kedai gambar, membuat kerja secara part time (separuh masa) dan  berkerja  dengan jabatan kerajaan dan swasta.

Kini pada peringkat permulaan Akademi Dianty Photo hanya memulakan Latihan Kemahiran secara Separuh Masa (Part Time).  Iaitu hari Sabtu dan Ahad.  Ia  terbuka kepada semua peringkat.  Cara ini juga membuatkan bakal graduan kami    mempunyai jati diri yang kuat dan berdaya saing.

Dengan pengalaman yang ada dibarisan tenaga pengajar dan pengurusan  pihak  kami percaya graduan-graduan part time kami akan menembusi pasaran  terutama   dalam  bidang fotogafi secara professional.

Kami berkeyakinan tinggi akan melahirkan graduan yang berketrampilan dan berjaya pada setiap masa,

Sekian , Terima Kasih.

“PUSAT BERTAULIAH AKADEMI DIANTY PHOTO”
(DIBAWAH JPK , Kementerian Sumber Manusia)









No comments: